Jako má věřící svého zpovědníka, starosta obecní zpravodaj, Mařenka suchou vrbu u rybníka, tak já mám Rádio Ulambátar.


Postní rozjímání.

13. března 2011 v 19:00 | IF |  Články
Nový rok je za námi a všichni jsme to zase rozjeli a valíme to na plné pecky dál a dál. Tak nějak jsem v tom pracovním shonu a každodenními starostmi ztratil kontakt.
Zdá se mně, že čím více potkávám lidí - spolupracovníků, přátel, návštěv, nových a nových zástupců různých firem, už ani pomalu nevím, kam mám koho zařadit. Někdy mi to přijde, jakoby se všichni ti milí lidičkové shlukli do nějakého monolitu, který jde proti mně, a já se snažím mezi nimi protlačit - někam …….

Co se to vlastně se mnou děje?
Opravdu jsou ti lidičkové kolem mne ti, kteří mi v něčem zavazejí a brání? Opravdu je to v životě tak, že když chci jen tak přejít z bodu A do bodu B tak se stane,že se všichni spiknou a naráz jdou proti mně a já se musím nutně mezi nimi prodírat? Nutně musím do každého strkat a narážet, abych dosáhl daného bodu?
Pokud je to opravdu tak, pak nutně vznikají konflikty a jediné co nastává a čeho dosahuji zcela bezpečně je ztráta kontaktu. Jak jinak si mám vysvětlit tu ztrátu kontaktu se sebou samým, ztrátu spojení s blízkými, přáteli a nakonec se všemi kolem mě?
Chci věřit tomu, že podobné stavy nezažíváte.
Pokud jste na tom podobně jako já, nechám si od vás poradit, co s tím mám dělat a zda má vůbec cenu se tím zabývat a nebo je to úplně normální.
Když se mi někdy podaří, že se zastavím a rozhlédnu se kolem sebe, tak se mi zdá, že v tom lítáme všichni. A někdy jako smyslů zbavení narážíme jeden do druhého a tím pádem se nikdo z nás nemůže prostrkat do kýženého bodu B.
Možná, že podobně vnímali určitá období svého života i generace před námi. Tak se stávalo, že i když nebylo přelidněno, tak mnozí odcházeli na poušť. Některé indiánské kmeny zase praktikovaly a praktikují jistý očistný rituál. Tento obřad probíhá ve zvláštním stanu, kde indiáni pobývají několik hodin v páře a absolutní tmě. Proč to vlastně členové starých národů dělali a mnozí dělají dodnes?
Všichni, kdo prožili podobnou zkoušku, chcete-li terapii, hovoří o tom, jak je důležité se alespoň na chvíli vymanit z každodenního náporu povinností a starostí. Pokusit se najít místo a čas, kde nejsme nikým a ničím rušeni, abychom v tichu a samotě zase našli ztracený kontakt.
V logickém vyústění mnoha jiných historických souvislostí se stalo, že i v našich zeměpisných šířkách i v dnešní době probíhá takový očistný rituál. Ve Vlčnově bývá toto období vítáno průvodem masek a výstřely z děla a tak jak i jinde masopustním veselím. Samotná postní doba začala v tomto týdnu Popeleční středou a bude trvat 40 dnů až do Velikonoc.
Záměrně jsem neuvedl, že i ty pobyty na poušti nebo ve speciálním stanu byly provázeny půstem tj. jak všichni víme omezeným příjmem potravin.
Teď trochu odbočím - je zvláštní, jak často jsme ochotni vychvalovat a aplikovat různé diety a na půst a lidi, kteří se snaží o jeho dodržování, se ostatní často dívají s jakousi ironií.
Myslím, že není třeba se na toto období dívat skrze prsty. Spíše se přikláním k aktivnímu prožití tohoto čtyřicetidenního období. Snad se mi podaří využít této doby k tomu co nabízí. Snad se mi podaří odskočit od toho každodenního vypětí. Zastavit se. Očistit tělo i duši. Pokusit se hledat Boha. Podívat se na sebe ve tmě pomyslného stanu a poslechnout si své okolí v tichu pouště.
Pokusit se najít ztracený kontakt…….
 


Komentáře

1 abeceda abeceda | 14. března 2011 v 13:05 | Reagovat

Závidím IF, jak dokázal popsat velikonoční půst. Oč tady vlastně běží? Zastavit se a dokázat se rozhlédnout kolem sebe. Podívat se i za sebe a hlavně nahlédnout dopředu. A tak nějak popřemýšlet, co tomu všemu lidskému dění obětujeme a co nám to zpětně dává. Jestli nám ta všechna činnost přináší mimo bohatství hmotného i bohatství ducha. Někdo se ozve, že je blbá otázka. Pokud všechno máme, tak se máme dobře. Co je to mít všechno?
Pro ty, kteří nemusí „vše kostelní“, doporučuji na postní dobu knihu Malý princ  od Antoine de Sait-Exupéry. A hlavně číst mezi řádky a umět naslouchat, co nám to ten malý princ vzkazuje.
Ještě jedna věta na konec, teď moc aktuální: Zdravý člověk má spoustu přání, nemocný jenom jedno.

2 pindík pindík | 14. března 2011 v 13:25 | Reagovat

[1]:No máš to dobře srovnané abecedníku, tys byl vždycky poeta, ale s tím tvým závěrem souhlasím.
Když nejde o život jde hovno.
Jenomže když těch sraček  na tomto blogu už je celou župmu. Přečti si to dole a zkus  to nějak poeticky okecat.

3 oprava oprava | 14. března 2011 v 13:26 | Reagovat

[2]: žumpu

4 abeceda abeceda | 14. března 2011 v 14:35 | Reagovat

Jak se říká ve staré anekdotě: V knihovně jsou díla našich předků a v žumpě jsou díla našich zadků.

Asi tak. Nic víc, nic míň.

5 asmat asmat | 15. března 2011 v 13:43 | Reagovat

[2]: Sraček na tomto blogu je na celou žumpu a na sračky co lezou z vedení obecního úřadu musela být postavená nová čovka  s  extra zvýšenou kapacitou.

6 Donald Donald | 16. března 2011 v 9:05 | Reagovat

Na Perle při koštu slivovice můžeme vidět, jak vypadá očista těla a duše našeho vedení v postním období  na vlčnovský způsob! Ke článku o postním rozjímání to sedne. IF by se měl od nich učit.

7 Kuba Kuba | 16. března 2011 v 9:30 | Reagovat

[6]: Tož dobré!To sa zas neco povédlo. Moščena postně chlastá a Pyjus tam vypadá postně rozjuchaně naceckaný!Ale šak to odmodlíja.Šak už spolem odmodlili gde co!

8 ????? ????? | 16. března 2011 v 9:36 | Reagovat

[6]: Je to prostě elita.

9 kočičák kočičák | 16. března 2011 v 10:00 | Reagovat

[6]: Když už si starosta s místostarostků  mastili huby a chlámali,že se u toho ještě nechali nafotit.To je síla.

10 go go go go | 16. března 2011 v 10:48 | Reagovat

Se divím,že nejsou ještě navíc u toho v kroji a nafocení při tanečku.

11 harpye harpye | 16. března 2011 v 12:29 | Reagovat

[6]: Je to od nich jako výsměch.Dříve voličům,teď těm OPRAVDU věřícím.

12 Tarantule Tarantule | 16. března 2011 v 12:33 | Reagovat

[6]: Bez ironie - uniká mi smysl této akce. Byla pro veřejnost nebo to si uspořádali oni tak nějak mezi sebou? Pokud jen tak pili spolu, za zavřenými dveřmi, proč je to na Perle ?

13 odpověď odpověď | 16. března 2011 v 13:17 | Reagovat

[12]:Byla to soukromá akce

14 klepna klepna | 16. března 2011 v 13:39 | Reagovat

[13]: To se teď začaly jako zveřejňovat na Perle fotky ze soukromých chlastaček?To je mi novina!To mosím povykládat v dědině!

15 xyz xyz | 16. března 2011 v 13:56 | Reagovat

Zdekon tam zapomněl napsat "placená inzerce"

16 šestpět šestpět | 16. března 2011 v 13:59 | Reagovat

[14]:Neplýtvej silami - jim je to úúúúúúplně u ......víte všichni kde.......... !

17 hat hat | 16. března 2011 v 14:51 | Reagovat

Vidím že tomu absolutně nerozumíte. Máme tak skvělé vedení naší obce že mohou zasednout v jakékoliv komisi. Třeba jako členové degustační komise, členové nebo předsedové komise výběrových řízení, členové komise při navštěvách golfového hřiště v Rakousku atd... a pak že jsou hloupí. Kde by jsme našli chytřejší?

18 xyz xyz | 16. března 2011 v 14:58 | Reagovat

[17]:Dále jako delegace krojovaných při vítání papeža. Asi jim to svatý otec špatně vysvětlil s tím postem.

19 Ošetřovatel opic z Lešné Ošetřovatel opic z Lešné | 16. března 2011 v 14:59 | Reagovat

Po zhlédnutí fotek z koštu slivovice musím konstatovat že naše opice by se mohli o Vašeho pana starosty hodně co učit. Za prvé žádná naše nevypadá tak pěkně jako on a ten úsměv a to předvádění je něco unikátního. Pane Starosto pokud by jste nebyl v dalším období zvolen nabízím Vám okamžitě práci. Budete skvělým exponátem v našem stánku. (Musím Vás ale upozornit na jednu podmínku. Nesmíte na svém vzhledu nic měnit, jste úchvatný)

20 cyproš cyproš | 16. března 2011 v 15:05 | Reagovat

Tomu moc nerozumím.Postní čas a Janek s Martů cpou se klobásema,chlastají slivku,veselí se při mmuzice.Na soukromé akci jejich pánbíčkaření neplatí?

21 Ošetřovatel opic z Lešné Ošetřovatel opic z Lešné | 16. března 2011 v 15:05 | Reagovat

Ještě jsem zapoměl na mzdové ohodnocení. To nebude určitě tak vysoké jak teď, ale zase dostanete nějaký ten mls, ale hlavně uvidí vás o hodně víc lidí než na té váší malé obci. A o to vám jde přece nejvíc. Myslel jsem i na tu vaši Jízdu Králů a slibuji že vás vezmu v neděli na vodítku podívat se na průvod.

22 opice z Lešné opice z Lešné | 16. března 2011 v 15:08 | Reagovat

[19]:Jestlis nás chtěl nasrat,tak se ti to povedlo!My ho k nám nechceme!Máme svou hrdost!

23 Ošetřovatel z Lešné Ošetřovatel z Lešné | 16. března 2011 v 15:09 | Reagovat

Serte na hrdost byznis je byznis. A v nedělu tam stejně nebude.

24 opíca z Lešné opíca z Lešné | 16. března 2011 v 15:18 | Reagovat

[23]: Jestli nám ho nacpeš do baráku,tak starý mu dá na hubu a já mu nepodržím!A kde by byl v nedělu,když by neptal u nás  po luďoch banány?

25 místní občané místní občané | 16. března 2011 v 15:49 | Reagovat

[19]: Nelanař! My starostu od nás nepustíme, komu bysme se smáli!

26 džony džony | 16. března 2011 v 17:51 | Reagovat

Já vás mám na háku,uvědomte si co tady píšete,dejte si pozor jak se tady vyjadřujete,bude húř,databáze účastníků radia joskon je na světě.

27 IF IF | 16. března 2011 v 17:56 | Reagovat

[26]: Hurá!!!!!

28 kubakubikule kubakubikule | 16. března 2011 v 18:23 | Reagovat

Tož sem sa díval na perlu na fotky koštu slivky. Pravda, tvrdé jádro aj bez viagry. Bacha, ta fusatá čuňa je to poslední, na co hleděl papež než odletěl.

29 go go go go | 16. března 2011 v 19:03 | Reagovat

[28]: Tak to už se k nám pro jistotu nikdy nevrátí!

30 udavač udavač | 16. března 2011 v 19:21 | Reagovat

[26]: Dopisovatelé rádia odhaleni!!!!!
joskon Josef Koníček,ATA Vlaďka Kvasničková,pepin Martin Jakubčík, Michal Slinták Michal Slinták,Roman Struhaří Roman Struhařík,Antonín Pešl Antonín Pešl,džony Magda Kučerová.
Pokud někdo neví která,tak masérka ze Hřbitovní ulice.Jestli  si chcete osvěžit,čím nás tady všechny častovala,tak hledejte v jednotlivých příspěvcích od  článku Vánoční snění.

31 kočičák kočičák | 16. března 2011 v 19:44 | Reagovat

[26]: To víš,že ti bude hůř.Protože jak se to o tobě doví mažoretka babka  Kučerová,tož ti tů tvoju přivandrovanů prdel nakope!

32 Froliš Froliš | 16. března 2011 v 20:53 | Reagovat

[30]: Dycky jsem si říkal,co ten masérčin Radoš lapí  pořád u poscaných a chláme.Já mět takovů ťáplů babiznu,tak su buď denně na šrot nebo zavřený za újmu na jejím zdraví.

33 pípa pípa | 16. března 2011 v 21:42 | Reagovat

[27]: Pokud si pamatuju,tak džonka Kučerka kdysi dávno psala,že tě konečně  IFe odhalí.Co myslíš,kdy se toho dočkáme?

34 Roman Struhařík Roman Struhařík | 17. března 2011 v 10:00 | Reagovat

ATA sem dala onehdy citát pana Bati.A já si dovolím ho tady zopakovat, protože jak to byl chytrý a mravní člověk. Ten by se dnes divil, divil by se asi tak, že by se na to ani dívat nemohl :

Příčinou krize je morální bída. Přelom hospodářské krize? Nevěřím v žádné přelomy samy od sebe. To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek.
V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledku tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku.
Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání.
Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry, technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem.
Tomáš Baťa 1932

35 Roman Struhařík Roman Struhařík | 17. března 2011 v 10:20 | Reagovat

teda mravný ( stydím se :(

36 IF IF | 17. března 2011 v 11:48 | Reagovat

[33]:Tak jaké odhalování ,vždyť džony už mne dávno odhalila.Já jsem přece ten svatoušek co v kostele sedí vedle starosty a nad hlavou mi hlaholí místostarostka.
To ona asi bude i s džony ta hlaholice co tady zavedl sv.Konstantin.Ale jak se mi zdá ,tak obě , více než hlaholici , rozumí slivovici.

37 dotázek dotázek | 17. března 2011 v 13:39 | Reagovat

[32]:

[33]:

[36]: To je nějaké kočkování, srandičky - v uzavřené společnosti?

38 vinohradník vinohradník | 17. března 2011 v 14:54 | Reagovat

Struhaříku chvílu jsem si myslel že zas filosofuješ, ale potěšilo mě že ses to jenom dočetl. Pěkné slova kterým možná ani nerozumíš. Stačí když se podíváme jak umíš pracovat a jak si krásně opravuješ barák. Plácáš to tak že by se zato mohl stydět i nádeník,ale ty jsi stavař. Kecat umíš pěkně, ale pouze kecat a kecání bludů nás sté bídy nepozvedne.

39 go go go go | 17. března 2011 v 16:41 | Reagovat

[38]: Co tě sere?Co si na něm honíš triko?Udělal ti něco nebo musíš jenom do někoho zarypovat?Pochlub se ty tím tvým palácem snů!Ty umíš taky jenom kecat a  tvé kecy nás nepozvedou taky nikam!

40 cyproš cyproš | 17. března 2011 v 17:54 | Reagovat

[38]:Dědku se zásluhama,není to tak dávno,cos tvrdil,že ho neznáš.A teď už kádruješ jaký má barák.Tož dobré.Tos mosel létat po dědině  s pěnou u huby jak urvaný,abys něco vyhrabal.To má někdo v dnešní době štěstí,mět na toto čas!

41 Roman Struhařík Roman Struhařík | 17. března 2011 v 18:45 | Reagovat

[38]: Nazdar vinohradníku, také si můžeme rovnou tykat :) to je ta má podivnost? Jiný by zavolal buldozer, srovnal to se zemí, materiál vyvezl na skládku a půjčil by si na nějakou zhovadilou obludnost  plnou vikýřů a pak celý život splácel a držel hubu.  Raděj využiju svoje ruky a hlavu tak jak to dělali naši dědové. A nepůjčím si ani korunu, protože dnes je ta půjčená koruna drahá jako prase.
A jestliže se snaha zachovat objekt  v jeho historické podobě a s využitím původních technologií považuje za blbost, tak hurá betonáři na Karlův most !! Ale vím, že takové technologie jsou mnohem spolehlivější než to, co předvádíme my dnes, navíc jsou levnější, teda byly by kdyby lidi rozuměli svému řemeslu, uměli jej a dělali ho s láskou, ne jen pro peníze a aby tu práci měli rychle z krku, tak se hodnoty nevytvářejí jak tady už před nějakou dobou zaznělo.
Není uměním pracovat rychle, to dovede každý vůl, ale neudělat víc škody než užitku to chce trochu zauvažovat a Bohu dík už jsem ve své praxi viděl dost prasáren a následně jejich projevů, abych věděl kudy se rozhodně ubírat nechci.
Nechci dělat nic jen proto, aby se neřeklo, nechci zabetonovávat a zaplastovávat staré chalupy, protože kdyby ti stavitelé co je postavili žili, tak nám dají přes huby, a jestli nám to nakonec taky nepřipočtou při konečném zúčtování jak jsme na tu jejich práci napluli.
Když už jsme u těch baráků, podívej se na muzeum pálenic, staří tesaři se musí obracet v hrobě jak se tak pěkná konstrukce dokáže pár novýma prvkama zprasit.  
A znova ta stodola v bůdách, už tam mají i jamky, pískoviště, rybníček a dvoupatrovou rozhlednu, minulý rok měla patro jen jedno, to je normální?
A k pomluvě, že panu Baťovi nerozumím se vyjadřovat raděj ani nebudu, už teď jsem s tebou a vyvracením tvých útoků na mou osobu ztratil dost času a otrávil si sice upršený, ale celkem příjemný den.

42 Roman Struhařík Roman Struhařík | 17. března 2011 v 19:28 | Reagovat

Gdyž už su lump a trůba, tak si možu otevřít trochu hubu, protože teď je aktuální jiná věc.

Slyšeli už ste že družstvo ruší stavy ne enom prasat, ale aj ludí? Když budů ty velikonoce, tak je potřeba dat luďom nejaký ten dárek, stavebniny prý také končíja, pro kolečka písku si budeme jezdit do brodu, nebo si nejaké výhodné otevře střechostav. Už enom čekám, gdy družstvo prodá traktory a ty pozemky co vám obhospodařuje (já naštěstí nic nemám)začne pronajímat soukromým zemědělcom, objekty naplníja nejakým nebezpečným svinstvem a na to nebude potřeba už vůbec nikoho, bude stačit enom ředitel,sekretářka, náměstek, jeho sekretářka a účetní. Nakonec nejaké peníze eště oproti zástavě pučit a s těma nekam utéct.

43 kubakubikule kubakubikule | 17. března 2011 v 20:58 | Reagovat

Družtevním manažementu to vyšlo, teď si budú pobírat důchody, co bylo gde slušného, pobrali, poskupovali hektary a po nich može přijít potopa, oni sú vysmátí. Předseda prý dotedka eště nerozezná pšenicu od ječmeňa.

44 vinohradník vinohradník | 17. března 2011 v 22:02 | Reagovat

Romane Struhaříku nemám nic proti tykání. Marně pátrám kdy jsem napsal že jsi lum a trůba. Ty jsi jenom najivní mladý člověk, který si myslý že jeho názory a ty jediný spasí tento svět. To co píšeš o morálce a mravním státu je pravda to ví každé malé dítě, ale nechápu co s tím chceš dělat zrovna ty. Jsi snad spasitel? Píšeš že jsi stavař, já toho vím o stavařině také hodně, ale to co píšeš a zastáváš mě připadá jako šarlatánství. Jestli chceš zachovávat historické podoby baráku z kotovic je to tvé rozhodnutí. Bude z toho vždy jen zatuchlá stará barabizna plná plísní, na to nepotřebuješ ani používat hlavu. Máš pravdu že není umění pracovat rychle jako vůl (jak píšeš),ale kvalitně a přesně a to ty neděláš. Ty jsi typ který chce všecho tak jak bylo dřív kotovice,hliněné omítky, bez vody, elektřiny, televize, světla atd... Jak poustevník. Já nemám nic proti tvém způsobu života jenom se s ním neztotožňuji. Co se týká staveb ve vinohradech tak to s tebou souhlasím, to je ale jedna velká Pijáčkovina. Přesně to samé je můzeum pálenic. kdo znás občanů ho vlastně potřebuje?

45 družstevník družstevník | 17. března 2011 v 22:08 | Reagovat

42. Rušíja se enom ludé prasata na bílém domě ostávajů. Šak na to majů potřebnů kvalifikacu. Břeťa kovář-důchdce, Váša opravář-důchodce. Hlavy majů duté ale pozemků podědili moc.

46 Jelita! Jelita! | 17. března 2011 v 23:16 | Reagovat

[45]:Šak typická vlčnovská elita, né!

47 harpye harpye | 18. března 2011 v 6:30 | Reagovat

[42]: Raději buď naivní lump a trůba, jak anonymní hajzl.

48 Roman Struhařík Roman Struhařík | 18. března 2011 v 9:07 | Reagovat

[44]: Ahoj vinohradníku
Rád budu naivní, pokud to znamená věřit tomu, že se může alespoň něco změnit k lepšímu, jinak by mě už nic nezajímalo, koupil bych si zbraň a ztratil rozum. Pravdu máš v tom, že co je dobré a co zlé pozná i malé dítě, ale postupem věku zjišťuje, jaká je svět a ludé sviňa a tak se přizpůsobuje a slepne, až ti „nejrozumnější“  se přizpůsobí úplně a nevidí už nic.
A ti ještě chytřejší z nich dělají hlupáky  současně s poplácáváním, že jsou dobří.
A co s tím chci dělat zrovna já? Nebýt takový. To na takového malého člověka pro začátek stačí.
Spasitel nejsem, ten byl jen jeden. Ale také se ho ptali jestli je mesiáš. A jak to s ním dopadlo?
A po něm pak další hromada naivků, kteří bojovali za spravedlnost a za to aby lidé svině nebyli a také to s nima nedopadlo moc vesele. Dneska jich máme plný kalendář. Jim ale nesaháme ani po kotníky.
A proč ze mě děláš zrovna poustevníka ? Elektřinu mám, světlo mi svítí, vodu také, sice ve studni a hnusnou, ale za to můžou družstevníci, nicméně na zalévání a umývání dobrá.
Maso i víno mám rád, takže poustevník asi opravdu nebudu. (Teda zatím, uvidíme jestli budeme mít za x let co jíst, ale když by byly jen kořínky, nedá se nic dělat, nasadíme mrkvu a zemáky a budeme jíst kořínky.

K chaloupce u rybníčku:
Že z chaloupky bude zatuchlá barabizna tím, že nevyměním okna za plastová a neudusím kotovicu zateplovacím systémem? Tož tos ňa nasral, to může říct jen někdo, kdo stavařině opravdu vůbec nerozumí, protože zatuchlost je způsobena nedostatečným větráním a dušením vlhkosti v chalupě omítkama s cementovým pojivem, které jak víme "nedýchají". právě u takových je nutno používat vápenné, a jak jste zmínil nejlépe hliněné omítky (tyto asi nebudu dělat všude, jen někde, protože plev je málo a kravku ani prase zatím nemám), ale vápno a písek, pojďme do nich, je to levné, a ověřeno věky.
Na druhou stranu kdybych stavil chaloupku novou, tak ji stavím z cihel pálených a betonu a pěkně si ji zateplím, protože ji budu mít zaizolovanou proti vodě, a budu mít kolem domu sběrnou síť proti vodě povrchové aby mi pod chalupu nenatekla. A tudíž bych se těchto projevů špatné stavby vyvaroval.
Rozhodně si myslím, že každá z těch sedmdesáti chalup které se doteď dožily je hezčí než jakýkoli barák postavený po roce 1960. Zbořte je a už nebude fakt nic na co by se sem přijeli lidé podívat.
Mezi lidmi je hodně rozšířeno, že stará chalupa je na houby, ale to naše materiály do kterých je obalujeme + betonové cestičky kolem nich je zničily (o zvedání cest se ani rozpisovat nebudu).

49 pepin pepin | 18. března 2011 v 9:38 | Reagovat

[34]: Ještě k citátu od T. Bati:
Možná budu napaden z předjímání "levicových axiomů", ale rád posuzuji věci i lidi v souvislostech ;-) Pan Tomáš Baťa zavedl na svou dobu jistě revoluční systém organizace práce, odměňování a mohli bychom jej považovat za morálního mentora, který své dělníky oslovoval "spolupracovníci" a vnesl do podnikatelského světa jakousi osobní angažovanost na osudech svých zaměstnanců. Ale co když jen účel světí prostředky? Já bych také dal svým dělníkům nadprůměrné výplaty, kdybych věděl, že je utratí za rohem v mé prodejně potravin, v mé hospodě, v mém kině anebo se mi to vrátí na nájemném za mé domečky. Obě strany spokojeny. Bohužel panu Baťovi vydržel duch lidumilnosti pouze do návratu z americké "stáže". Tam se nechal zmasakrovat fordismem, a bylo po spoluúčasti (pro zvídavé posluchače bych na tomto místě zmínil prosbu prostudovat si principy postfordismu, aby se zorientovali, jak se "pracuje" se zaměstnanci dnes).
Z příběhu by mohlo plynout poučení, že vysoce mravním přístupem k podnikání se můžete stát čtvrtým nejbohatším Čechem. Že s heslem "Chci bojovat proti bídě" se můžete stát starostou Zlína. Je to mystifikace o naší vlastní (a pouze domnělé) neschopnosti či nedostatečné mravnosti. Musíte být jen inteligentní obchodník.

50 Laďa Laďa | 18. března 2011 v 10:06 | Reagovat

Páne Struhaříku jsem taktéž člověk se stavebním vzděláním a po přečtení vašich řádek jsem se rozhodl zapojit do této diskuze. Staré domy z vepřovic mají určitě své kouzlo, ale jako dům na bydlení bych určitě nedoporučoval. Je to jenom pouhý mýtus a řeči našich babiček jak jsou kvalitní. V dnešní době je na trhu spousta kvalitních materiálů které dokáží nahradit beton který se vám nelíbí. Je jenom otázkou jestli jste opravdu stavař a jak dobrý. Pokud by jste jim byl nebudete psát takové nesmysly o izolaci a sběrné síti proti vodě povrchové. Jestli jsem to dobře pochopil,pokud by jste stavěl nový dům, provedl by jste kolem domu drenážní sít, která by byla zaůstěna do vsakovací retenční nádrže. Když už o sobě píšete že jste stavař tak se snažte i odborně vyjadřovat. A ještě jednu věc jsem nepochopil vy opravujete dům pro sebe a Vaše děti, nebo proto aby se na ten dům jezdili dívat pražáci. Vašim názorem mě silně připomínáte starostu.

51 Roman Struhařík Roman Struhařík | 18. března 2011 v 11:20 | Reagovat

[50]:

Dobrý den,
Když jsme ti kolegové, já jsem se učil na SPŠ stavební ve Zlíně a vy?

Babičky mají vždycky pravdu, má některá z nich astma nebo alergii?
Ale pak jsme ty chaloupky obetonovali a obdláždili zámkovou dlažbou a teď už je tam fakt jen smrad a vlhko.
Spousta kvalitních a zapomněl jste říci drahých materiálů, díky kterým jen za materiál na RD dáte milion. Sice mají spoustu detailů, ale kolik jich znáte?
Mám rád beton  – nijak jsem jej nenapadal. Snad jen jeho použití jako ploch kolem staré chaloupky a jeho použití v ní na podlahy. Nebo ve formě omítky na hliněné stěny. Ale nikdy bych si nedovolil pomlouvat ho tam, kde má své místo.
Mám rád izolaci – můj děda je starý izolatér, to bych mu neudělal abych mu na ně něco říkal.  A je to společně s drenážní síť - jinými slovy sběrná síť na povrchovou vodu  ( kdo má něco proti ní?) základní předpoklad, abych mohl začít barák dusit bez obavy, že se mi vlhkost začne tlačit do stěn a tyto pak začnou následně působit jako líheň pro svinstva

Každý dům by měl být opravován a stavěn s úctou k tradici a řemeslu tak, aby nebyl přítěží a současně by měl plnit funkci estetickou lahodící oku.
A k odbornému vyjadřování : já se raděj nevyjadřuji tak aby mi nikdo nerozuměl  odborné vyjadřování v pojetí norem a dnešního stavebního zákona, kterým se hodně těžko rozumí je mi opravdu cizí. A laik na Vás pak třeba hledí jak na svatý obrázek, ale stejně je z toho blbý, tak jen kýve aby nevypadal jak trouba.
Dnešní stavař musí prodávat, kdyby lidem radil jak ušetřit tak nic nevydělá.

Čestné prohlášení v naší rodné řeči:
Já než abych dělal takové svinstvo tož sa tým rači živit nebudu. Protože ludé nebudů mět co žrat, hlavně že budů bývat v paláci s pozlacenýma klikama, nebo začnou krást aby měli co žrat.

52 Roman Struhařík Roman Struhařík | 18. března 2011 v 11:42 | Reagovat

[49]:
jedni na něj nadávají že byl kapitalista, jiní, že byl socialista. Ale on byl opravdu asi hodně inteligentní obchodník, vždyť na vše odborné měl povolanější zaměstnance. A určitě byl i pes, ale lidi je měli rádi, protože on si jich určitě vážil, jinak by jim vyhradil pole a řekl jim : postavte si a až vyděláte ještě víc, postavte si nemocnicu, a zřizoval nová a nová pracovní místa, školy  …  fenomén, který se u nás jen těžko zopakuje když ve výrobách je snaha stále  snížovat stavy.
Tohle je prostě nadčasové:
Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k práci a veřejnému majetku.
Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy, pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání.
Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry, technickými zásahy, finančními a úvěrovými ji však překonat nelze, důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem.

53 Karel Karel | 18. března 2011 v 14:45 | Reagovat

Struhaříku už přestaň otravovat a ťápat blbosti a tů stavařinů sa račí neživ. Asi bys zdechl hlady ty rozumbrado.

54 bohumil bohumil | 18. března 2011 v 14:52 | Reagovat

Struhaříko co si? kdo si ty prde že nás furt chceš poučovat. Prý máš 26 roků hovno umíš, dolézls kdesi s kopců a chytrý si jak harmonika. Myslíš že mi Mongolé sme zaostalí a mravní hňupé ty hňupe.

55 Roman Struhařík Roman Struhařík | 18. března 2011 v 16:29 | Reagovat

53 a 54 tož hoši, kdo je mravní hňup si čitatel udělá sám ale neházejte své spoluobčany do stejného hnoja se sebou, nezaslouží si to.

A ještě jim říkat mongolé!!

Je vidět, že sem také rýpl do nejakého hnoja když ňa furt nekdo osočuje.

56 Roman Struhařík Roman Struhařík | 18. března 2011 v 16:41 | Reagovat

A podle věku může člověka hodnotit jen někdo, jehož hodnoty jsou nulové, tak to honí věkem a jeho důstojenstvím.

57 Roman Struhařík Roman Struhařík | 18. března 2011 v 16:52 | Reagovat

Jsme si tady z toho postního rozjímání udělali stavební okénko co? kuci paťatí :) Zajímá vás toto téma? hlasujte, rádio nám jistě vyjde vstříc a chalupářské okénko rádo zařadí, je jistě o čem hovořit :)

58 Tarantule Tarantule | 18. března 2011 v 18:16 | Reagovat

[57]:S tím okénkem - to je dobrý nápad, my máme také v baráku vlhké rohy, můj si s tím neporadí - dobrá rada nad zlato. Také máme kotovice.

59 Roman Struhařík Roman Struhařík | 18. března 2011 v 18:31 | Reagovat

[58]: napište mi na struharik@manakabi.cz kdy byste se chtěli potkat a není problém se na problém podívat a pohovořit o možnostech, jistě vám totéž nabídnou kolegové a vy si pak vyberete, která rada byla rozumnější.
Pro začátek jaký finanční obnos a kolik pracovní síly byste do toho mohli investovat?

60 Kača Kača | 18. března 2011 v 20:19 | Reagovat

[58]: Ná haňbi sa stará tarantulo,dělat si tu seznamku!V postní době natahovat k sobě mladého chlapa na ty tvoje známé mokré rohy,už je  máš ohrané jak   u chlapů sbírka známek!Šak ten tvůj by ti to aj opravíl,ale to bys ho mosela aspoň trochu nakrmit,šak už je bleďučký a slabučký  jak stín,enem sa rozplynůt,kde by vzal eště nejaků tů pracovní silu!

61 harpye harpye | 18. března 2011 v 21:26 | Reagovat

[53]:[54]: Stačí akční  mladý kolík a tečete  jak  staří slimáci! On přece nemůže za to,že jste vzteklí,že vám už nestojí!Chlapi,není to konec světa!Vyberte si nějakou zajímavou knihu a dejte se na čtení, když už jinak  nic! A  mladým nechte  zbytek požitků tohoto světa!

62 Kuba Kuba | 18. března 2011 v 22:11 | Reagovat

[54]: Tož co tadyk nacvičuješ ty hovne!Z keréj psí řitě vylézls ty. Že ťa zrovna při výběru nespláchli!Šak žádná by nebyla  škoda. Hoď  si plénky lebo jak Struhařík zas něco napíše tož máš řitní svěrače v řiti!
Sem možeme psat všeci tak to bylo dané tož proč né on!Esik ti to vadí tož si čti vlčnovský zpravoda ten takové jak si ty uvede v jásot a dyž sa zadíváš  na fotočku Janka tož možná chytneš aj orgázmus,hňupe!

63 Gross Gross | 18. března 2011 v 22:53 | Reagovat

O věku to není. Standa Gros dělal předsedu vlády  cca v pětadvaceti a jak jsme byli na něho pyšní včetně pana presidenta, který ho uváděl do funkce. No a kam to dotáhl i bez vzdělání, to je asi někdy na škodu. Stačí selský český rozum.

64 ROMAN ZEMEK 500 ROMAN ZEMEK 500 | 19. března 2011 v 6:27 | Reagovat

ČTU A NEVĚŘÍM SVÝM OČÍM. TENTO BLOG NEBUDE MÍT NIKDY MOC PŘÍZNIVCŮ. BUDOU SI ZDE PSÁT STÁLE JEN DVA TŘI LIDÉ. PŘEJI HEZKOU ZÁBAVU A NASHLEDANOU.

65 Roman Struhařík Roman Struhařík | 19. března 2011 v 9:24 | Reagovat

[64]: já bych tak skeptický nebyl. Už teď vím minimálně o deseti konkrétních lidech kteří se zapojují. A kolik lidí tady ty stránky občas pročte už tady kdysi zmíněno bylo.

Děkuji, že jste se podepsal, tímto Vás musím pochválit za fajn fasádu, trochu jsem se bál co z toho vyleze, ale výsledek : Klobouk dolů.

Kdyby mě chtěl někdo překrucovat : opravdu se mi to líbí.

66 dotaz dotaz | 19. března 2011 v 9:38 | Reagovat

[64]: Ty si ten třetí nebo čtvrtý,matematiku?

67 Statistik Statistik | 19. března 2011 v 9:50 | Reagovat

[66]:Vy jste dnes 164 ...

68 go go go go | 19. března 2011 v 10:24 | Reagovat

[67]: A já jsem až 165? To nééééééé,já chcu být první a jediný!!!!!!!!!!!

69 Roman Struhařík Roman Struhařík | 19. března 2011 v 11:56 | Reagovat

[68]: Pane prezidente jste to vy?

70 prezident prezident | 19. března 2011 v 12:10 | Reagovat

[69]: Musím tě Struhaříku pochválit! Odhalil jsi mě!Je vidět,že nejsi takový vůl,jak z tebe dělají.Mám v tebe plnou důvěru.Až si budu pořizovat nový Hrad, budeš stavbyvedoucí!

71 Roman Struhařík Roman Struhařík | 19. března 2011 v 13:08 | Reagovat

[70]: Dostanu bič erární? Nebo musím mít vlastní?

72 zmiják zmiják | 19. března 2011 v 15:53 | Reagovat

[71]: Jaký bys chtěl bič na lidi!Vládni pouze za pomocí dobrého slova,křesťane.

73 Roman Struhařík Roman Struhařík | 19. března 2011 v 16:27 | Reagovat

Jak na které
Na jedny hodně dlouhý a pevný, na druhé z cukru.
Šak on pan prezident už ví komu jaký.

Na dobré slovo slyší málo kdo.

74 Roman Struhařík Roman Struhařík | 19. března 2011 v 16:37 | Reagovat

A kdybych tohle téma nebral jako legraci, tak bych řekl :
Stačí bič v podobě úkolové mzdy. A v podobě férových výběrových řízení.
To bysme se divili jak by se zvedla kvalita a o kolik by klesly výdaje za stavební práce a následné opravy, kdyby špatné firmy nesežíraly zakázky těm kteří svou práci dělají kvalitně, ale bohužel nejsou svině a nechtějí podplácet, nebo záměrně podceňovat zakázku, protože si to na něčem na co se zapomenulo pak nahoní. Ono udělat chybu je jednoduché a pak Bůh suď jestli byla-či nebyla záměrná.

75 Roman Struhařík Roman Struhařík | 19. března 2011 v 16:47 | Reagovat

Důležité prostě je, aby se srovnávalo srovnatelné a pak by byl každý namotivován spravedlivě.
Ale když jeden nabídne 15m3 betonu + 0,3 tuny železa za x a jiný 12m3 betonu + 0,2 tuny železa za x-1 a zakázku vyhraje protože výsledná nabízená cena byla nejlevnější, tak je to průser, ale pak se zjistí chyba a zaplatí se mu podle jednotek + 3m3 betonu a 0,1 t oceli a výsledně pak zakázka stojí x + doplatek. To bych raděj asi zůstal na tom x.

76 Struhařík zas hněte Struhařík zas hněte | 19. března 2011 v 18:27 | Reagovat

Pročítám starou diskusi s panem učitelem  Slintákem kde jsou spousty názorů k odměňování učitelů a doktorů.
Ten kdo toho kterého bezprostředně nepotřebuje nebo nepotřeboval asi těžko zhodnotí.

Bylo by asi zajímavé, kdyby byla určitou složkou hodnocení spokojenost zákazníků.
(pacientů, žáků).
Z pozice pacienta zatím odměňovat nemůžu, ale z pozice žáka:

spoustě svých učitelů vždycky rád poděkuju a udělal bych pro ně cokoli a budu na ně vzpomínat určitě do konce života jako na lidi, kterým vděčím za vše co umím a hned vedle rodičů a přátel a za to čeho si vážím a jaký jsem. Obrovský dík jim za to. Pět z nich bylo do čtyřiceti let, ostatních sedm pánové a dáma před důchodem, tak jsem je chytl na poslední chvíli, ale ti by mohli učit ještě sto let a stále by měli žákům co dát a věřím tomu, že takový je každý, který to dělá jako své poslání a ne jen pro prachy, protože pro prachy se neučí, pro prachy se podniká, nebo dělá daňový poradce, nebo tak něco. Jedině kvůli tomu pohodlí s teplou sborovnou a pevnou pracovní dobou to dělají ti druzí, ale takový nic navíc neudělá a  místo nich je lepší magneťák.
Škoda že většině to dojde až za moc dlouho a nebo i nikdy.

77 TATA TATA | 19. března 2011 v 20:44 | Reagovat

Struhaříku,Ty vole,na co se tu hraješ.Nejsi náhodou Brouk Pytlík?Nebo lezeš některé straně do řiti.

78 RuStr (protože RoStr je divné) RuStr (protože RoStr je divné) | 19. března 2011 v 21:47 | Reagovat

[77]: Vypadám že mě baví si tady hrát že?
Přiznám se, že bez fanoušků jako si ty  by mě to zas tak nebavilo a musel bych se spokojit s deníčkem, ale díky vám vidím, že to má cenu.
Děkuji soudruzi a těším se na další spolupráci, třeba u nějaké té předražené stavby.

79 TATA TATA | 19. března 2011 v 22:00 | Reagovat

nevím jak vypadáš,ale v hlavě máš asi nasrané.Vaši tebe neměli asi moc rádi že?

80 RuStr RuStr | 19. března 2011 v 22:50 | Reagovat

[79]: Mají mě rádi stále i když se mnou občas nesouhlasí. To už je holt asi úděl rodičů. Klobouk dolů před nima.

A jak vypadám? Potěšil bych tě, dlouhé vlasy, dva měsíce neholený, no špatné, moderní zloděj ze mňa nebude (už dopředu by ňa šeci odhalili).
Tož sa nedá nic dělat. Mosím byt na straně druhé.

81 kočičák kočičák | 20. března 2011 v 0:03 | Reagovat

[79]: Nevím jak vypadáš,ale jedno vím jistě,že v hlavě nemáš ani  nasrané.Tebe měli vaši asi ze všech nejraděj,mentální retarďáci jak si ty byli vždycky braní v grupě na milost!

82 RoStr RoStr | 20. března 2011 v 10:16 | Reagovat

[81]: Ahoj kočičáku, děkuji za přízeň a těším se na další postřehy o své osobě.
O ty své se také rád podělím.
Těš se a navštěvuj stránky pravidelně, popřípadě doporuč svým známým a kamarádům, tak šup šup ať je nás tady ještě víc. Aby si všichni mohli udělat obrázek o tom, která strana je ta dobrá.

I když jsem byl otevřen názorům ospravedlňujícím současný stav, tak se zatím žádné nenašly. Asi žádné rozumné nejsou.
Současně když pročítám staré debaty tak nabývám dojmu, že se občas najde hlas lidu proti těmto stránkám, nicméně nic konstruktivního a bohudík to svědčí o kvalitách protistrany.

A vzhledem k tomu jaký je o mou osobu zájem, tak bych asi měl něco malého publikovat abych svým fanouškům udělal také radost.

Proto Ti musím ještě jednou poděkovat kamaráde, jelikož i kdybych měl doteď pochyby o smysluplnosti svého počínání, tak už se rozplynuly.

83 Jan Jan | 20. března 2011 v 13:25 | Reagovat

Struhaříku tak jak to napsal vinohradník - tupí si jak bambus. Děláš machra v životě jsi ještě nic nedokázál, umíš asi hovno chytrý jsi jak Lenin a oslovuješ tady lidi soudruhy. Zavří už tlamu ty chvástající přivandrovalče.

84 RuStr RuStr | 20. března 2011 v 13:47 | Reagovat

tupý se píše s tvrdým Y pokud nejsme dva nebo více.
A soudruhu říkám jen tobě podobným, kteří jste se velmi rychle adaptovali na dnešní dobu, ale svině jste pořád stejné.
Znova ti děkuji že si mám možnost s tebou pokecat, je to zážitek.

85 kočičák kočičák | 20. března 2011 v 14:18 | Reagovat

[83]:Jane podle mě jsi jasný vinohradník.
Jenom si vole přihrávej,jsi s tím akorát k smíchu!Tvoji tupost netřeba komentovat,neumíš ani základy pravopisu.Když už se tady otíráš o přivandrovalce,ty si tak akorát místní pologramotný hňup,který si nevidí ani na špičku nosu.Jsi obyčejný monolský nadutec,který nesnese žádnou kritiku.Místní domorodče,hoď se do kroje,sedni na koně a hlavně si veval do tlamy růžu, ať už tak blbě nepindáš!

86 Mužský pěvecký sbor Mužský pěvecký sbor | 21. března 2011 v 10:12 | Reagovat

[64]:Ozval se mužský pěvecký sbor - jinak také - sbor za záchranu starosty.
Ale vážně - opravdu to tady není jen o třech lidech. Někdo sem chodí pravidelně, někdo občas, přibývají noví diskutéři, jiné už to přestalo bavit.
Pokud tu zrovna někdo neuráží, májí tyhle stránky svůj význam. Dobrý nápad se najde - a vůbec není blbé, co psali matahari, IF a klidně  vinohradník, ať si každý řekne, jak věc vidí.Mně hlavně vadí sprosté urážky  ale to svdčí o tom, s kým v obci žijeme.

87 cyproš cyproš | 21. března 2011 v 11:07 | Reagovat

[86]: Beru to,co píšeš.Těch co píšou je nic proti tomu,kolik lidí to tady čte.  Je fakt,že mně to někdy ujede a pošlu někoho do prdele.Nemělo by to být,ale už su takový.Ty  si z druhé strany,já na záchranu starosty zpívat nikdy nebudu!

88 Záměna Záměna | 21. března 2011 v 11:19 | Reagovat

[87]:Napsaljsem to asi nesrozumitelně - Roman Zemek v příspěvku 64 - ten je myslen jako mužský pěvecký sbor, já mu oponuju, že tady nepíšou jen tři lidí, ale je nás víc. Já zpívám hodně blbě, takže starostu bych těžko zachránil .Ha,ha,ha....

89 kočičák kočičák | 21. března 2011 v 12:09 | Reagovat

[88]: To já zpívám super,ale starostovi bych byl ochotný zazpívat tak akorát na politickém hrobě!Ty jeho dvě obecní ofěry by mě ve jménu starosty nepřejódlovaly!

90 learnings learnings | Web | 17. června 2015 v 16:18 | Reagovat

Chtěl bych s Vámi mluvit, mi má co říci na toto téma. :-!

91 javelina javelina | Web | 9. září 2016 v 8:13 | Reagovat

pujcky na socialnich davkach :-|

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama